Vegetarisch of veganistisch eten is in ons land nog niet de norm. Toch staan alle seinen op groen voor een radicale verandering. Het aantal mensen dat bewust kiest voor een plantaardig menu stijgt. Onder de consumenten jonger dan veertig jaar is het percentage veganisten inmiddels 7%. Daarnaast zien we dat ruim tweederde van de Nederlanders valt onder de noemer flexitariër. Dat hebben ze zelf niet altijd door. Een flexitariër is iemand die één of meer dagen per week geen vlees, vis of vleeswaren eet. Wereldwijd gezien is het aantal Vegan producten in de bakkerijsector in vier jaar tijd met 54% gegroeid (vergelijking 2017-2021).
Naast duurzaamheid zijn ook gezondheid, religie of ethische redenen argumenten voor een Vegan lifestyle. Volgens consumentenonderzoek van Innova overwegen consumenten vegan alternatieven op basis van onderstaande redenen:
- Het is gezonder
- Het is beter voor de planeet
- Het brengt variatie aan in mijn eetgedrag
- Het past bij mijn waarden en idealen
Bakery Spread.
Ken je dat? De spijs uit je kerstbrood peuteren en er overheen smeren. Maar er is niet genoeg spijs voor de hele snee! Met deze smeerspijs in een potje is dat probleem voor altijd opgelost. Je smeert zoveel je wilt. Op je stol, je tulband, je boterham … op alles!
Smaken.
Texturen.
Christmas Bakery Fruitspread.
Als bakker heb je alles voor deze fruitspread al in huis. Mengen, koken, in potjes schenken en af laten koelen. Geschikt voor kerstpakketten, maar ook een goede aanvulling in de winkel. Door te variëren is er voor elk seizoen een geschikte fruitspread te bedenken.
Smaken.
Texturen.
DIY Dessertbox.
Inspiratie, inspiratie en nog meer inspiratie. De kerstbladen staan er vol mee. Vaak wil de consument wel iets moois op tafel zetten, maar ontbreekt het aan tijd of kunde. Met deze DIY-box kan iedereen een prachtig dessert op tafel zetten.
Smaken.
Texturen.